İzmir Kuzey Bölgesi Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
Increase text size Decrease text size Print

ÇİĞLİ BÖLGE EĞİTİM HASTANESİ ACİL SERVİSİ’NE “8 AYDA 195 BİN HASTA” BAŞVURDU…

Sağlık Bakanlığı İzmir Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği’ne bağlı Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi Acil Servisi’ne açıldığı günden itibaren 195 bin hasta başvurdu. Acil sağlık hizmetleri açısından önemini rakamsal verilerle ortaya koyan Çiğli BEH Acil Servisi, konum olarak İzmir’in Kuzey aksında yer alan Aliağa, Bergama, Dikili, Foça ve ayrıca çevre il ve ilçelerden gelen hastalara hizmet veriyor.
2016 Mayıs ayında açılan, 2800 m² alan içerisine yerleştirilmiş Acil Servis farklı hizmet alanlarıyla, konusunda uzman 14 Acil Tıp Uzmanı, 22 Pratisyen Hekim, Hemşire, Acil Tıp Teknisyeni-Paramedik, Güvenlik Görevlisi, Tıbbi Sekreter, Ebe, Sağlık Memuru, Laboratuvar Teknisyeni, Röntgen Teknisyeni ve Hizmetli Personelden oluşan 142 çalışanı ile 7 gün 24 saat hizmetlerine devam ediyor. Doğru TRİYAJ İle Yeşil Alan Hastası Kırmızı Alan Hastasıyla Karşılaşmıyor...
Geniş, ferah ve konforlu bir ortamda hastalarını karşılayan Acil Servis’in işleyişinden sorumlu Başhekim Yardımcısı Dr. Mustafa Kurtuluş “Acil Servis kapısından giren günlük yaklaşık 1000 hastanın hangi bölüme gideceği TRİYAJ dediğimiz birimde belirlenmektedir. Bu bölümler yeşil, sarı ve kırmızı olarak ayrılmaktadır. Kasım ayı itibarı ile YEŞİL ALAN hastası olarak adlandırdığımız ayaktan tedavi edilebilen ve tıbbi anlamda hemen müdahale gerektirmeyen hasta sayımız aylık ortalama 26.000 civarında.  YEŞİL alanımızda takip ve gözlem gerektiren hasta sayımız aylık ortalama 820’dir. SARI ALANIMIZDA ve ambulansla ya da farklı şekilde gelip ilk 10 dakika içerisinde müdahale gerektiren KIRMIZI ALAN hasta sayımız ise aylık ortalama 52’dir. Aynı zamanda Acil Servis’te 2 kapı olup ambulansla gelen, hızlı ve öncelikli tedavisi gereken kırmızı alan hastalarımız (kalp krizi, ateşli silah yaralanması, kesici-delici alet yaralanmaları vb.) ayrı kapıdan alınmaktadır. Böylece bu tarzda öncelikli hastalara daha hızlı ve kolay müdahale edebiliyoruz. Bu iki gurup hastanın birbiriyle karşılaşmaması çok önemli. Yeşil alan hastaları da bu tarzda acil ve kötü durumdaki hastaları görmüyorlar ve bu onların acil servisteki moral ve motivasyonlarını daha yüksek tutuyor. Acil servisteki bu çalışma prensibi çalışanlarımızı da olumlu yönden etkilerken oldukça yoğun olan servisimizdeki şiddet olaylarının azalmasında da etkili oluyor. Acil Servisimize müracaat eden vatandaşlarımızdan ricamız, özellikle TRİYAJ biriminde görev yapmakta olan sağlık çalışanlarımızın yönlendirmesini dikkate almaları. Bu sistem hem karışıklığı engelleyecek hem de daha kaliteli sağlık hizmeti vermemize yardımcı olacaktır. Acil Servisimiz Triyaj, Muayene, Hızlı Bakı, Travma, 3 Adet Monitörlü Gözlem Odası, 08.00 ve 23.00 saatleri arasında çalışan enjeksiyon ve pansuman odası, yine kendi içinde Tomografi, Röntgen, Laboratuvar ve Ultrason Birimleri, Kimyasal Biyolojik Radyasyon ve Nükleer zehirlenmeye maruz kalan hastalar için özel hazırlanmış KBRN Ünitesi ve Resüsitasyon canlandırma odasından oluşan toplam 50 yatak kapasitesine sahip.” dedi. Yeşil Rengi Takip Ettim, Tedavi Oldum…
Çiğli BEH Acil Servise müracaat eden İsmail Çürük “Gece karın ağrısıyla birlikte mide bulantısı ve ishal şikâyetiyle hastaneye başvurdum. Giriş bölümünde bir görevli beni triyaj bölümüne yönlendirdi. Orda beni hemen hemşire hanım karşılayıp şikâyetlerimi dinledi. Tansiyonuma  ve ateşime bakarken masasının üstünde değişik renklerde etiketler dikkatimi çekti. Onlardan yeşil olanı bana verdiği kâğıdın üzerine yapıştırdı ve triyaj odasından çıkarken yeşil ayakları takip etmemi söyledi. Gideceğim yeri kolaylıkla buldum ve tedavim yapıldı. Hastane çok güzel ve görevliler hiç durmadan canla başla çalışıyorlar. Gece gündüz bize hizmet veren herkese çok teşekkür ederim.” dedi.
Zekiye Çalışkan (65) ise “ Uzun yıllardır astım hastasıyım gece gündüz çok kez hastanelere gittim buna özel hastanelerde dâhil. Bu hastaneye geldiğimde burasının çok güzel temiz, ferah bir acil servis olduğunu gördüm. Karşıyaka Devlet Hastanesi’nin yıkılması iyi oldu orası çok sıkışık ve bunaltıcıydı. Birde astım hastası olduğum için haliyle iyice daralıyordum. Bu hastanede içimiz açılıyor her yer maşallah tertemiz geniş ve ferah. Çalışanlar da güler  yüzlü. Zaten hepsini Karşıyaka ve eski Çiğli Hastanesi’nden tanıyorum, hiç nefes almadan çalışıyorlar maşallah. Allah hepsine güç kuvvet versin.” dedi.  
Çiğli BEH Başhekim Yrd. Op. Dr. Teoman Şen “Hastanenin açıldığı Mayıs ayı itibarı ile hızla açılan yeni birimlerimizin aktif olarak hizmete girmesi sebebiyle başka hastaneye sevk edilen hasta sayımızda bariz bir düşüş var.  İstatistiki verilerimize göre Mayıs ayında başka hastaneye sevk edilen hasta sayımız 120 iken Kasım ayında 90’a düşmüştür. Kardiyovasküler Cerrahi Servisimizin aktif olarak çalışmaya başlamasıyla, açık kalp ameliyatları, koroner anjiyografi işlemleri büyük bir titizlikle uygulanmaktadır. Yeni açılan yoğun bakımlarımız ile hastalarımız artık başka hastanelere gönderilmek yerine, hastanemizde tedavi görmeye devam etmektedirler. Acil servise müracaat ederek diyaliz ihtiyacı olan hastalarımız ise yerinde kesintisiz olarak 24 saat tedavi görebilmektedirler. Yeni doğan yoğun bakım servisi ve acil doğum gerektiren durumlarda ise acil servisimiz tüm ihtiyaçları karşılayabilmektedir. Hastanemiz bahçesinde bulunan helipet alanı sayesinde helikopter ambulans ile gelen hastalarımızın tedavisine hızlıca başlayabiliyoruz.” dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/cigli-bolge-hastanesinde-triyaj-kolayligi-40356070
http://www.dha.com.tr/cigli-bolge-hastanesinde-triyaj-kolayligi_1450037.html
http://www.sabah.com.tr/egeli/2017/02/06/cigli-acil-serviste-triyaj-kolayligi